Každý typ mágie spočíva na rovnakom základe - ide o manipuláciu surovej magickej energie. Ide však o to, ako ju mág manipuluje. Aby sa mágovia vedeli lepšie orientovať v tom čo robia, vytvorili si 11 kategórií, kde každá jedna kategória je jeden typ mágie. Mág je povinný naučiť sa každú aspoň základne a v niekoľkých z nich sa vyučiť na majstra. Sila kúzla závisí od toho, koľko mág do neho vkladá energie. Magická energia ale živočíchmi preteká len obmedzene, a tak ju do kúzla nemôžu vkladať neustále. Raz sa vyčerpajú a musia kúzlo zanechať. Regenerácia potom trvá nejaký čas. Pokiaľ to mág prehná, mágia sa v jeho tele minie. A keďže magická energia je základ všetkého, jednoducho zomrie. Magická energia sa doňho síce časom vráti, ale už bude len neživý predmet. Kategórie sú pomenované po slávnych drakoch, od ktorých sú odvodené.
Mágovia používajú aj rôzne zvitky, ktoré sú špeciálne vytvorené zo starých dračín šupín a teda majú schopnosť nasiaknúť sa magickou energiou ako špongie. Mágovia môžu rovno z nich brať energiu a tak vydržať dlhšie kúzliť.
Kategórie sú nasledovné:
Podporná (lithická) mágia
Názov hovorí sám za seba. Podporná mágia je prvý typ mágie, ktorú sa na akadémii mladí mágovia učia. Je pomerne ťažká na zvládnutie, ale veľmi dobre sa pri nej vyselektujú tí najlepší, ktorí budú pokračovať na akadémii. Je dôležitá a preto ju ovláda každý mág. V základe ide o liečenie ľahkých či ťažkých zranení, rôzne tvarované magické štíty (nie elementálne, len zo surovej mágie), obetovania (mág prevezme zranenia od inej osoby) a podobné. Oživovanie je schopnosť opradená legendami a dnešní majstri ju pripisujú len drakom. Samozrejme, veľký majster môže niekoho oživiť - ale je to zakázané. Musel by totižto pomocou obtiažneho kúzla pohltiť magickú energiu zo svojho okolia (a tak ho úplne zničiť), keďže nikto okrem drakov jej v tele nemá dostatok a nasmerovať ju do osoby, ktorú chce oživiť. Na toto sa okamžite zomiera. Predstaviteľom tejto kategórie je drak Lith, ktorý sa vyznamenal ochranou a oživovaním padlých elfských bojovníkov vo veľkej valeánsko-elfskej vojne. Vďaka nemu ju aj elfovia vyhrali.
Psychická (agethská) mágia
Ovládanie ,,neviditeľnej sily'' - prakticky je to ovládanie gravitácie. Nepriateľmi môže mág manipulovať bez toho aby vedeli odkiaľ útok prichádza. Mág môže stlačiť priestor, roztiahnuť priestor, v praxi napríklad niekoho zatlačiť do zeme alebo ho proste zhodiť, odhodiť a podobne. Sila psychickej mágie záleží len od fantázie a šikovnosti mága. Kvôli tomu je jedna z najťažších kategórií na ovládnutie. Skúsení mág dokáže bez problémov zhodiť vežu alebo rozbiť hradbu, pritiahnuť nepriateľov k sebe alebo ich naopak odhodiť. Môže im stlačiť helmy alebo brnenia a tak ich zabiť. Alebo jednoducho vrhne meč nepriateľovi do hlavy. Priekopníkom v tejto kategórii bol drak Ageth, ktorý jedným neuveriteľne silným kúzlom dokázal zničiť celý hrad. Ageth bol veľmi obávaný a bol jeden z drakov, ktorí pomohol povstaniu trpaslíkov ničením ľudských hradov v Erasii.
Očarovacia mágia
Táto kategória mágie by sa dala považovať za podpornú, ale pre neživé predmety, ako zbrane, zbroje a materiály. Jej hlavným cieľom je posilniť (zlepšiť, spevniť, zefektívniť) výzbroj.
Alchýmia
Vyvolávacia mágia
Mágia ilúzie
skrývacia mágia, ukrývanie pomocou ilúzie
Elementálna mágia
Prírodná mágia
Posilňovacia mágia
Premienacia mágia
Duševná mágia
kradnutie magickej energie
Vytváracia mágia